Τροφές της Φύσης

Οι τροφές αυτές όπως τις βρίσκουμε στη Φύση είναι απαραίτητες για τον άνθρωπο εξ αιτίας των βιταμινών που παρέχουν στον ανθρώπινο οργανισμό. Αυτές οι τροφές δεν έχουν υποστεί καμία επεξεργασία, δεν έχουν χρώματα ή συντηρητικά και περιέχουν απαραίτητα απολύτως συστατικά.
  1. Βιταμίνη Α: Καρότα, σαλάτα, μαϊντανός, κουνουπίδι, κέιλ (είδος σέσκουλου) *, φύλλα από ρεπάνι, κάρδαμο, ελιές, σιτάρι, ρεβίθια
  2. Βιταμίνη Β1: Μαϊντανός, λάχανο, ρεπάνι, δημητριακά, όσπρια, φουντούκια, σταφίδες
  3. Βιταμίνη Β2: Λάχανο, ρεπάνι, κάρδαμο, σταφίδες, δαμάσκηνα, φουντούκια, δημητριακά
  4. Βιταμίνη C: Μαϊντανός, σαλάτα, κρεμμύδια, κέιλ, σπανάκι, πράσινο μέρος πράσου, κάρδαμο, ρεπάνι, φράουλες, κάστανο
  5. Βιταμίνη Β6: Δημητριακά
  6. Βιταμίνη PP: Δημητριακά, σόγια
  7. Βιταμίνη D: Δημητριακά, Έλαια
  8. Βιταμίνη Ε: Όσπρια, σαλάτα, ελιές, σησάμι
  9. Βιταμίνη F: Έλαια, ελιές, σησάμι
  10. Βιταμίνη K: Σπανάκι, λάχανο, μαϊντανός, πλήρες Ρύζι
  11. Ασβέστιο: Κάρδαμο, λάχανο, κουνουπίδι, μαϊντανός, φακές, φύκια, κάστανα, φουντούκια, δημητριακά, ελιές, τυριά
  12. Φωσφόρος; Ψωμί, δημητριακά, φακές
  13. Μαγνήσιο: Θαλασσινό αλάτι, φύκια, δημητριακά
  14. Σίδηρος: Μαϊντανός, σπανάκι, καρότα, κάρδαμο, πράσα, δημητριακά, φακές, σόγια
  15. Ιώδιο: Κάρδαμο, φύκια
  16. Πρωτεΐνες: Δημητριακά, όσπρια, ψωμί, σόγια, σησάμι, γραβιέρα, κουκουνάρια
  17. Λεκιθίνη: Σησάμι, σόγια
Στον ανωτέρω κατάλογο των τροφών βλέπουμε να επαναλαμβάνονται συχνά
  1. ο Μαϊντανός —
  2. Σπανάκι, Κέιλ —
  3. τα Καρότα —
  4. Σταφίδες —
  5. Δημητριακά —
  6. Κρεμμύδια —
  7. Ελιές —
  8. Όσπρια —
  9. Λάδι —
  10. Σαλάτα —
  11. Λάχανο —
  12. Κουνουπίδι —
* Kale: (Είδος σέσκουλου) Είναι το διασημότερο και πιο υγιεινό λαχανικό. Ανήκει στην ίδια κατηγορία με το μπρόκολο και το κουνουπίδι, η γεύση του θυμίζει το λάχανο, ενώ έχει μία από τις κορυφαίες θέσεις στην κατηγορία των super foods. Στη χώρα μας, το κέιλ είναι αρκετά γνωστό, ωστόσο οι παραγωγοί του είναι μετρημένοι στα δάχτυλα και βρίσκονται κυρίως σε Κρήτη, Δράμα, Αχαΐα και Αττική. Στην όψη θυμίζει άγριο λάχανο, περιέχει 5 φορές περισσότερη βιταμίνη C από το σπανάκι και είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, μαγνήσιο και ασβέστιο, χαρακτηριστικά που το κάνουν απαραίτητο για την υγεία μας. Σημαντική επίσης είναι και η μεγάλη περιεκτικότητά του σε βιταμίνη K, που μειώνει κατά πολύ την προδιάθεση για εμφάνιση καρκίνου. Το κέιλ καταναλώνεται ωμό σε σαλάτες, χυμούς και σε σάντουιτς, μαγειρεύεται στον ατμό, σοτέ, βραστό και συμπληρώνει έξοχα σούπες και φαγητά κατσαρόλας. (Από dimitrisskarmoutsos.gr)
Το Kale ωμό δεν καταναλώνεται άνετα γιατί είναι σκληρό - καλύτερα να το βράσετε για λίγο.